2012

2102.. Nytt år nya möjligheter brukar det ju heta. Och ja, detta året ska bli det bästa i mitt liv har jag bestämt. Ska njuta av varenda ögonblick, bal, student, resor och annat roligt. Längtar som en tok efter allt samtidigt som jag vill att det ska vara så långdraget som möjligt.

Det jag längtar allra mest till är torsdagen. Torsdag, om 4 dagar är min plutt hemma igen och det ska bli så skönt att äntligen få en sovkompis igen!

Mitt nyår då, ja det startade med middag hemma hos mig med mina fina vänner. Tog sedan en taxi och det första chaffisen säger när jag hoppar in är " Hej, cidertjejen!" Det var nämligen så att jag totalvägrade kasta min öppna smirnoff när vi skulle till studentfesten och fick efter mycket tjatande ta med den in i taxin. Tydligen kom han ihåg detta och tyckte om mig för det första han gjorde när han såg att jag hade en smirnoff med mig även denna gång (som faktiskt var stängd) var att ta fram en öppnare och öppna den " du får dricka i bilen idag " sa han och sen så gav han oss lite rabatt, sedan höjde han volymen på radion när girls just wanna have fun spelades och så satt vi där och sjöng ikapp. Världens bästa taxichaufför alltså!

Vi hamnade i borsökna där det var full fest och förvirrad som jag var förstod jag inte riktigt när tolvslaget var men det gick ju det med! Efter detta tog vi taxi till tunavallen där det vankades efterfest men när vi väl kom dit så var det ingen fest. Så vi traskade arga i 14 cm klackar till stan för en välbehövlig subway. Åkte hem och städade och sedan var det hockey som gällde.

Och fy tusan vad jag är glad för att jag stannade uppe hela matchen. Aldrig vart med om mer spännande match, möjligen finalen mellan djurgården och Hv71 men annars nej.. Satt upp i sängen och hade hjärtklappning (vilket kan ha orsakats av vissa andra anledningar också) med bortdomnade händer och skakade i ela kroppen. Jag klarar verkligen inte av att kolla på sport och speciellt inte hockey. Men vinst blev det efter förlängning och efter att ha andats djupt ett bra tag kunde jag tillslut lugna ner mig och lägga mig och sova.

Så, så slutade mitt 2011 och så började mitt 2012. Idag har det varit soffläge, pizza och film med mina fina vänner <3

Avslutar detta inlägg mycket tråkigt då jag inte har några bilder. Men om jag får dem skickade inom en snar framtid så kommer de nog upp här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0