Happiness

Detta har utan tvekan varit det galnaste, sjukaste och roligaste året som varit. Jag har gjort så mycket men ändå så lite. Så ja, nu tänkte jag redovisa allt det bästa som hänt mig under 2012.
 
STUDENTEN
 
Det största och roligaste på hela året.
Inte nog med att man går igenom en dag där allt kretsar kring en själv, man ska dessutom festa ända från Januari månad fram till Juni. Det är 100 dagars, 50 dagars, Studentkryssning, Bal och studentvecka. Jag har inte haft en enda tråkig stund under alla dessa studentbestyr och studentveckan var helt jäkla magisk, fest i stugan, fest på djurgårn, fest på håpes, speidag i festkläder, middag på restaurang, flakfix och bodaborg.
 
 
 
 
RESOR
 
Under mina månader av extrem lycka har jag lyckats resa en del.
 
Februari-
Paris paris paris. Det var här jag blev förälskad, i staden som aldrig sover. Det var fest,fest, fest under två intensiva nätter där vi hann gå på både nattklubb, pub och hemmafest. Trots att det var 10 minus ute och trots att vi inte kunde stå ute mer än 2 sekunder så blev jag förälskad. Sista tanken innan planet lyfte mot Sverige var, hit måste jag åka igen.
 
 
Maj-
Sagt och gjort, fyra galna tjejer åkte tillbaka till Paris och denna gång blev jag kär. Det är utan tvekan den galnaste resan jag någonsin gjort. Ena kvällen går vi på pubrunda, nästa kväll på nattklubb. Dagarna spenderades i parken under eiffeltornet och eftermiddagarna på balkongen med ett glas vin. Blondes do have more fun. Är man blond och går man osminkad på gatan får man visslingar efter sig, går man lite extra fixad på kvällen blir man stannad för att bli fotograferad. Och allt som krävs är att vara blond. En av kvällarna åkte vi till en nattklubb som vi ville prova på. Vi hann dock aldrig fram till klubben eftersom så många stannade oss på vägen och ville prata eller dra med oss på fest, från alla hörn och kanter strömmade folk fram för att bjuda med oss och det slutade med att vi flydde till en ny nattklubb. Detta var det bästa valet vi kunde göra. SÅ sjukt kul som jag hade den kvällen trodde jag aldrig att jag skulle ha igen. Men nästa kväll gick vi tillbaks, och det var en helt ny klubb, dagen innan var det en vanlig klubb med bra musik och trevligt folk. Nu var det VIP-avdelningar och champagne som gällde.
 
Så fort vi kom in blev vi indragna i VIPen där vi bjöds på champagne i mängder och tequila en gång i kvarten, inte av några stekare eller gamla gubbar, utan av tjejen som höll i hela kalaset. Och även detta var en av de roligaste kvällarna i mitt liv, nästan roligare än dagen innan. 
 
Sista kvällen spenderades i nyktert tillstånd under eiffeltornets ljus med kex och brie. Och där satt jag med tre av de finaste vännerna man kan ha och bara njöt.
 
Det går knappt att förklara upplevelsen, speciellt inte i skrift för hur man än försöker få ner allt så är det inte ens en bråkdel av vad som hände på resan. Så är man galen och sugen på fest (och gärna blond.. ;) så ska man inte tveka en sekund på att åka dit. Man kommer defenitivt inte att ångra sig.
 
 
Augusti-
 
London calling.
Och sen då, jo sen var det dags för en liten kärleksresa med min fina pojkvän. London under fyra intensiva men mysiga dagar där vi gick, gick och gick.Bodde åp fint hotell, tittade på allt man skulle och njöt av varandras sällskap <3
 

 
Västkusten med la familia.
Veckan efter london var det dags för ännu en resa, till en fin stuga mitt ute i skogen i lilla ljungskile med några av de bästa vännerna man kan ha. Fest från kväll till morgon, nattpicknickar i båten och skogen, slagsmål (av ren kärlek såklart), tjafs och massa skratt.Så roliga och knäppa vänner är svårt att hitta, men det gjorde den här veckan till en av de bästa och jag längtar tillbaka varje dag. 
 
 






 
September-
 
 
New York
Då var det dags för min studentpresent, en mycket fin sådan. Nämligen en resa till New York med min älskade mamma, syster och mormor. Om möjligt gick vi ännu mer här än i London, fötterna värkte men det var det värt! Bästa shoppingen och finaste staden (efter paris såklart) med mysiga middagar och mcdonalds på hotellrummet. 
 
 
RM2
 
En underbar gymnastikresa med skratt, gråt och medalj. Kan inte med ord beskriva hur stolt jag är över mina fina gymnaster!
 
SOMMAREN-
 
Ägnades åt att slappa, resa och slappa. Lite jobb lyckades jag klämma in, men mest av allt har jag bara myst. Det har spelats volleyboll och kvällsbadat, solats och kollats på film. Jag har skrattat och festat, lekt och spelat kubb. Ja, allt det där som man ska göra när man är ung.
 
 
Och under detta fantastiska år har jag lyckats med konsten att behålla den finaste pojkvännen i världen. Behålla mina underbara vänner samtidigt som jag har levt loppan och lärt känna nya fina vänner.
 
 
Och ja, detta har vart det bästa året hittills. Trodde att jag skulle gå helt i ide nu under vintern men det har jag absolut inte gjort, har trivts som fisken i vattnet på jobbet på skiftinge, har hunnit med en till resa med mina gymnaster, firat jul med finaste släkten och nu sitter jag här. Inatt klockan 04.30 rullar bilen mot skavsta för att avsluta 2012 och starta 2013 på bästa sätt. Hej Paris!
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0